Inloggen

< NAAR NIEUWSOVERZICHT

Geplaatst op maandag 1 mei 2017

Vacature winkelmanager Dress for Success Rotterdam

Ben jij de manager voor Dress for Success  Rotterdam die 

  • ons team van enthousiaste vrijwillige medewerkers coacht
  • affiniteit heeft met persoonlijke presentatie, styling en kleding
  • ondernemend, praktisch en flexibel is
  • maar boven alles zorgt voor blije klanten

 

Wij zoeken een manager Dress for Success voor 16 uur per week.

 

De Dress manager ontwikkelt de dienstverlening van Dress for Success Rotterdam en zorgt dat de vrijwilligers meegroeien met onze ambities. Hij/Zij werkt nauw samen met de relatiemanager, die de contacten naar (nieuwe) opdrachtgevers verzorgt en naar sponsors en partners.

Dress for Success Rotterdam werkt met zo’n 15 vaste vrijwilligers (Dress adviseurs), 2 parttime medewerkers, een betrokken bestuur en een heleboel hulp van anderen. Onze kleding komt uit donaties van particulieren en detailhandel.

 

Wij zoeken iemand

  • met ervaring in het werken met en aansturen van een team vrijwilligers
  • met een ondernemende en positieve instelling
  • met kennis van mode, persoonlijke presentatie, stijl en kleur of bereid een opleiding op dit gebied te volgen
  • die het leuk vindt om een winkel te runnen en alles wat daarbij komt kijken
  • die met flair het concept van Dress for Success weet te uit te dragen
  • en met affiniteit voor onze doelgroep

 

De taken

  • Werven van geschikte Dress adviseurs (vrijwilligers die professionaliteit op gebied styling en sollicitatie kunnen overbrengen aan onze klanten)
  • Het aansturen van het vrijwilligersteam
  • Het beste halen uit vrijwilligers (empoweren en opleiden) voor de verschillende taken
  • Stylen van de winkel en bewaken van de kwaliteit van de winkelcollectie
  • Informeren en rapporteren aan bestuur en het leveren van periodieke rapportages (oa klantregistratie) en jaarverslagen
  • Samen met relatiemanager, team en bestuur beleidslijnen uitzetten
  • Onderhouden van dagelijkse contact met verwijzers en partners (werven van klanten)
  • Bijdragen aan publiciteit en marketingactiviteiten voor klanten, donateurs en sponsors

 

Wij verwachten dat

  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden
  • Je vaardig bent met computer (o.a. Excel) en social media
  • Nederlands en Engels beheerst in woord en geschrift
  • Je 16 uur gespreid over 3 dagen wilt werken
  • Je flexibel om kunt gaan met ongeplande situaties
  • Werk- en denkniveau HBO

 

Wij bieden

  • Een dynamische werkomgeving met veel ruimte om ‘de winkel’ verder te ontwikkelen
  • Een organisatie die als een netwerk is georganiseerd, dus weinig hiërarchisch
  • Een aanstelling ofwel met tijdelijk contract, of contracteren als ZZP’er
  • Een aanstelling in principe voor een jaar. Bij goed functioneren wordt dit contract verlengd
  • Inschaling en arbeidsvoorwaarden volgens schaal 7 behorend bij CAO Welzijn
     

Positie

  • Valt hiërarchisch onder het bestuur van Dress for Success Rotterdam (i.c het bestuurslid met de portefeuille personeelszaken)
  • Werkt nauw samen met de nevengeschikte relatiemanager en overlegt binnen werkgroepen en met bestuursleden


Solliciteren

Download het sollicitatieformulier van onze website www.dressforsuccess.nl (klik door naar vestiging Rotterdam – vacatures)  en stuur dit ingevuld met je CV aan Hanneke Willemsen, secretaris Dress for Success Rotterdam. Uitsluitend per mail: rotterdam@dressforsuccess.org

 

 

Dress for Success is een vrijwilligersorganisatie die mensen, op zoek naar werk, helpt om optimaal voor de dag te komen bij een sollicitatie. Wij geven advies op maat op het gebied van persoonlijke stijl, kleding en presentatie. In onze winkel krijgen klanten persoonlijke aandacht en kleding die past bij hun persoon, de functie en de branche waarin zij willen werken. Of je nu al lang of nog maar kort werkloos bent, hoog of laag geschoold bent, als zelfstandige professional aan de bak wilt of op een vaste of tijdelijke baan gaat solliciteren; je bent bij Dress welkom voor een goed advies en een passende outfit.

 

Jaarlijks kleden we zo’n 400 klanten in de winkel en geven we vele workshops en presentaties om mensen te laten zien dat ‘er goed uitzien’ echt werkt. 61 % van de klanten die bij ons in de winkel zijn geweest voor advies en kleding, blijken er kort daarna in geslaagd te zijn werk te vinden.